بلاگ

طراحی سایت با تکنولوژی جدید وب اپلیکیشن پیشرونده و همزمان افزایش سرعت بارگذاری با AMP بر روی CDN

طراحی سایت یک مسئله پیچیده می تواند باشد اگر شما اهداف و انتظارات زیادی از سایت خود داشته باشید. ساخت یک سایت جدید می تواند کار زمانبر و مشکلی باشد و اگر بخواهید مواردی همچون وب اپلیکیشن پیشرونده (PWA) و AMP را هم به آن اضافه کنید می تواند کار شما را مشکل تر نماید. حالا اگر تمامی سایت ها و زیر دامنه های آن را بخواهید بر روی CDN با اس اس ال (SSL) راه اندازی نمایید، کار پیچیده تر و مشکل تر هم خواهد شد. در این مطلب نکاتی در مورد سایت جدیدی که با تمامی این قابلیت ها ساختیم به شما عرض می نماییم و امیدواریم که این مقاله آموزشی برای شما مفید باشد.

Continue reading “طراحی سایت با تکنولوژی جدید وب اپلیکیشن پیشرونده و همزمان افزایش سرعت بارگذاری با AMP بر روی CDN”

متریک های ارائه خدمات به مشتری – دانلود رایگان ماشین حساب

متریک های ارائه خدمات به مشتری که به “پارامترهای خدمات به مشتری” هم شناخته می شوند، پارامتر های مهمی هستند که در مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی دارند. این که چند تا متریک داریم و هر کدام چه میزان اهمیت دارد نیز داستانی طولانی است. در اینجا قصد داریم تا یکی از راهکارهای سریع محاسبه آنها را به شما به طور رایگان تقدیم کنیم که شبیه یک ماشین حساب ساده است، که البته نیازمند دانش کافی نیز می باشد.

Continue reading “متریک های ارائه خدمات به مشتری – دانلود رایگان ماشین حساب”

ابزار های ایرانی برای کمک به دیجیتال مارکتینگ در ایران

ابزار های ایرانی برای کمک به دیجیتال مارکتینگ در ایران موضوع جالبی است که شاید شما به آن فکر کرده باشید یا حتی با برخی از این ابزارهای ایرانی کاملا آشنا باشید. اگرچه هنوز اغلب این ابزارهای ایرانی برای دیجیتال مارکتینگ معروف نیستند زیاد، یا به اندازه کافی کیفیت و اعتبار مناسبی ندارند… ولی در هر صورت بخشی از سهم بازار ایران را در دیجیتال مارکتینگ به خود اختصاص داده اند. خیلی از سرویس دهنده ها و ابزارهای ایرانی نیز به خاطر ایرانی بودن یا قرار داشتن سرور ها یا اطلاعات آنان بر روی پلتفرم های ایرانی، مشتری زیادی ندارند چون برخی استارتاپ ها یا شرکت های ایرانی به آنها اعتماد نمی کنند… حاضرند از سرویس های خارجی استفاده کنند حتی اگر بدتر یا گران تر باشد ولی اطلاعات آنها دست پلتفرم ها و سازمان های ایرانی نیافتد… به هر حال اگر شما هم علاقه دارید به این موضوع می توانید این مطلب را تا به انتها دنبال نمایید.

Continue reading “ابزار های ایرانی برای کمک به دیجیتال مارکتینگ در ایران”

اهمیت تخصص و تجربه در کار دیجیتال مارکتینگ

اهمیت تخصص و تجربه در کار دیجیتال مارکتینگ شاید یک مقدار برای مردم و افراد تازه کار واضح نباشد… برای همین تصمیم گرفتم تا در این مقاله در این مورد کمی از تجربیات خودم را هم بیان کنم، به علاوه تجربیاتی که سایر افراد و کسب و کارهای موفق داشته اند. منظور از تجربه در این مقاله تجربه کاربری نیست… که البته در نهایت نتیجه کار بر روی تجربه کاربری نیز تاثیر خواهد گذاشت، ولی منظورم تجربه متخصصین دیجیتال مارکتینگ هست… افرادی که باید حرفه ای باشند تا در نهایت یک کسب و کار خروجی مناسبی بتواند داشته باشد… البته هستند سایت ها و شرکت های بزرگ یا ثروتمندی که متاسفانه افرادی متخصص یا با تجربه ای هم چندان در آن مشاهده نمی شود… و آن هم دلیل دارد که در مورد آن صحبت خواهیم کرد. هدف اصلی در این مطلب آن است که چرا تجربه برای دیجیتال مارکتر ها و افراد متخصص در این زمینه ها مانند طراحان سایت و اپلیکیشن و … اهمیت زیادی دارد؛ و وقتی به آن تجربه و پختگی لازم برسند چه کارهای فوق العاده ای می توانند انجام دهند.

Continue reading “اهمیت تخصص و تجربه در کار دیجیتال مارکتینگ”

بهترین شیوه برای سفارش، کنترل و مدیریت پروژه های دیجیتال مارکتینگ

بهترین شیوه برای سفارش، کنترل و مدیریت پروژه های دیجیتال مارکتینگ در دنیا تقریبا مشخص شده است… اگرچه شاید نشود چارچوب ثابت و مشخصی برای آن تعیین کرد… فرقی ندارد که یک پروژه دیجیتال باشد یا پروژه مارکتینگ باشد، داخل ایران باشد یا خارج از ایران باشد… مثلا شما اگر در موضوع دیجیتال مارکتینگ به سایت های فریلنسری در خارج و داخل نگاه کنید در می یابید که تقریبا پروژه ها با یک روال خاص و مشخصی انجام می شود… از سفارش پروژه گرفته تا تحویل پروژه و تسویه حساب… زیاد فرقی ندارد که کارفرما یا فریلنسر یک نفر باشد یا شرکت باشد یا … بهترین روال کاری و حرفه ای دیگر تقریبا مشخص شده است… چه پروژه شما بیشتر در زمینه کسب و کار و مارکتینگ باشد… چه بیشتر در زمینه دیجیتال و طراحی سایت و… باشد.

Continue reading “بهترین شیوه برای سفارش، کنترل و مدیریت پروژه های دیجیتال مارکتینگ”

آموزش استفاده از گوگل آنالیتیکس در وبسایت ها

آموزش استفاده از گوگل آنالیتیکس برای وبسایت های مختلف به همراه یک مورد واقعی در اینجا به شما نشان داده می شود. استفاده از گوگل آنالیتیکس کار مشکلی نیست، ولی اگر از کاربردهای حرفه ای و پیشرفته آن برای آنالیز متریک های دیجیتال مارکتینگ خود بخواهید استفاده نمایید می تواند کمی پیچیده و سخت گردد. نحوه پیاده سازی کد گوگل آنالیتیکس و نحوه لینک کردن آن با گوگل سرچ کنسول نیز به شما در این مقاله آموزش داده می شود.

Continue reading “آموزش استفاده از گوگل آنالیتیکس در وبسایت ها”

بهبود کسب و کارها به کمک آنلاین مارکتینگ

بهبود کسب و کارها به کمک آنلاین مارکتینگ موردی است که شاید برخی ها فکر کنند که فقط مربوط به بیزینس های آنلاین و دیجیتال می شود در صورتیکه اینطور نیست. تقریبا تمامی کسب و کارهای سنتی و مدرن حتی کارهای فرهنگی که هدفشان کسب درآمد و پول نیست می توانند از آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند تا سریعتر و بهتر به اهدافشان برسند. لذا یادگیری بازاریابی آنلاین / دیجیتال امر مهمی است که یا خود شما باید آن را بیاموزید و از آن بهره مند شوید، یا از مشاوره و تخصص افرادی که تجربه و مهارت زیادی در این زمینه ها دارند استفاده کنید.

Continue reading “بهبود کسب و کارها به کمک آنلاین مارکتینگ”

درگیری مخاطب و نرخ تبدیل ترافیک و مشتری

درگیری مخاطب و نرخ تبدیل از پارامتر هایی هستند که شاید کمتر در مورد آنها تفکر شده باشد و شاید برای خیلی از کسب و کارهای آنلاین فقط در حد یک حرف باقی مانده باشد… همچنین، دیجیتال مارکتینگ و سئو کمک می نمایند تا ترافیک آنلاین سایت شما افزایش یابد ولی نکته مهم در این میان آن است که با توجه به این که هدف معمولا افزایش فروش تعریف شده است باید این ترافیک را کانورت (convert) نماییم یعنی باید درصدی از این مخاطبین را به مشتری تبدیل نماییم.

Continue reading “درگیری مخاطب و نرخ تبدیل ترافیک و مشتری”

نرخ پرش در دیجیتال مارکتینگ

نرخ پرش فاکتور مهمی در سئو و دیجیتال مارکتینگ می تواند باشد، اگرچه اغلب مستقیما هدف ما (KPI) نرخ پرش (Bounce Rate) نیست ولی چون تاثیر خوبی می تواند بر روی رنکینگ سایت ما بگذارد و فیدبک مناسبی برای ما از فعالیت و علاقه مخاطب به صفحات و محتوای سایت ما باشد برای ما نیز اهمیت خواهد داشت. فرمول محاسبه آن به شکل ذیل می باشد که به زبان ساده یعنی چند درصد از بازدیدکنندگان بدون تعامل از صفحه سایت شما خارج شدند.

Continue reading “نرخ پرش در دیجیتال مارکتینگ”

حل مشکل ای-تگ در سایت ها

ای-تگ (ETag) مسئله خیلی پیچیده ای نیست اصولا… همانطور که میدانید سرعت سایت تاثیر مستقیم بر روی سئو و تجربه کاربری می تواند داشته باشد. از طرف دیگر خطاها و مشکلات فنی سایت نیز می تواند تاثیر گذار باشد و عملکرد سایت را کمی با مشکل مواجه کند و کند تر سایت بالا بیاید. البته فقط کدنویسی یا قالب و پلاگین های سایت مسئله اصلی نیست، بلکه سرور و تنظیمات هاست یا بک-اند هم می تواند تاثیر گذار باشد. یکی از این مشکلات خطای ای-تگ (ETag) می باشد که در هنگام آنالیز سایت خود در سایت جی تی متریکس (GTmetrix) ممکن است متوجه آن بشوید.

Continue reading “حل مشکل ای-تگ در سایت ها”