بهبود کسب و کارها به کمک آنلاین مارکتینگ

بهبود کسب و کارها به کمک آنلاین مارکتینگ

بهبود کسب و کارها به کمک آنلاین مارکتینگ موردی است که شاید برخی ها فکر کنند که فقط مربوط به بیزینس های آنلاین و دیجیتال می شود در صورتیکه اینطور نیست. تقریبا تمامی کسب و کارهای سنتی و مدرن حتی کارهای فرهنگی که هدفشان کسب درآمد و پول نیست می توانند از آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند تا سریعتر و بهتر به اهدافشان برسند. لذا یادگیری بازاریابی آنلاین / دیجیتال امر مهمی است که یا خود شما باید آن را بیاموزید و از آن بهره مند شوید، یا از مشاوره و تخصص افرادی که تجربه و مهارت زیادی در این زمینه ها دارند استفاده کنید.

بهبود کسب و کارها به کمک آنلاین مارکتینگ

بهبود کسب و کارها به کمک آنلاین مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ امکان پذیر و حتی در مواردی ضروری می باشد. آنلاین مارکتینگ روش ها و ابزارهای مختلفی دارد که با استفاده از استراتژی های درست و اصولی می تواند موثر باشد تا کم کم به نتیجه مورد نظر برسید:

  • Search Engine Optimization (SEO)
  • Pay-Per-Click (PPC)
  • Content Marketing
  • Social Media Marketing (SMM)
  • Affiliate Marketing
  • Email Marketing
  • Inbound Marketing

البته دسته بندی های مختلف، بستگی به استراتژی ها و عقاید دیجیتال مارکتر ها دارد و این یک نوع دسته بندی از این روش ها است، لذا فکر نکنید که فقط همین حالت می تواند باشد… نه خیر، دسته بندی ها و روش ها بسیار متنوع است و از یک منظر بدین شکل می تواند باشد. یکی از عواملی که می تواند استراتژی ها را مشخص کند این است که بیزینس شما B2B هست یا B2C یا …

برای مثال، شما اگر یک بیزینسی دارید که با مشتری های معمولی و مردم عادی طرف هستید خوب می تواند B2C باشد مانند یک فروشگاه اینترنتی که در آن کفش یا لباس می فروشید به مردم عادی… یعنی مخاطب شما افراد خانوارها و جوانان و … می باشند که وارد سایت یا اپ شما بشوند و مثلا یکی دو تا کفش یا لباس بخرند. در حالیکه همین فروشگاه اینترنتی با بیزینس-مدل فروش عمده، دیگر B2B خواهد بود… چون مخاطب هدف برای فروش، مغازه داران یا افرادی است که مثلا چند کارتون لباس یا کفش بخرند… یا مثلا 1000 تا یکجا بخرند و بعد شاید به مغازه داران دیگر بفروشند… لذا این مخاطب ها کاملا متفاوت هستند و استراتژی مارکتینگ برای این مشتری ها باید کاملا از ابتدا متفاوت باشد. 

 

آنلاین مارکتینگ برای یک سوپر مارکت اینترنتی

حالا مثلا یک سوپر مارکت اینترنتی را در نظر بگیرید که می خواهد آنلاین مارکتینگ انجام دهد… که خوب البته از هر بیزینس-مدلی هم که استفاده کند و کارهای آفلاین را با هر شیوه ای هم که انجام دهد، باز در قسمت آنلاین حتما به دیجیتال مارکتینگ اصولی با فانل های دقیق و بهینه شده نیاز دارد. یک سوپر مارکت اینترنتی می تواند از سئو برای سایت خود کمک بگیرد… چراکه نه… و برای اپ هم می تواند از ASO) App Store Optimization) استفاده کند اگر مثلا اپ آن در کافه بازار یا مایکت یا … قرار داشته باشد. بعد هم از PPC می تواند استفاده کند و مثلا سراغ تبلیغات گوگل ادوردز برود… یا تبلیغات بنری در سایر سایت ها و اپ های ایرانی یا خارجی… از کانتنت مارکتینگ و تولید محتوا هم در سایت و شبکه های اجتماعی خود استفاده کند برای بهبود سئو و دریافت ترافیک ارگانیک… باز هم چراکه نه… پس SMM هم که مارکتینگ رسانه های اجتماعی است قطعا مفید و موثر هست حتی برای جذب مشتری به طور مستقیم… افیلییت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش هم می تواند خیلی مفید و کارساز باشد… مثلا 5 % از سود هر سفارش را به بازاریاب آن بدهید… این هم می تواند خیلی خوب باشد… به مشتری ها یا حتی مخاطب هایی که هنوز خرید نکرده اند ولی ایمیل آن ها را دریافت کردید هم ایمیل بزنید… این هم منجر به خرید های اول یا چندم می شود و هم با فالوآپ های مناسب می توان بیش-فروشی(upsell) داشت تا چند تا آیتم دیگر به مشتری بعدا آفر دهید و بفروشید… بازهم چراکه نه… و در آخر اینکه شما به جای اینکه بروید و مرتبا تبلیغ کنید تا مشتری جذب کنید، می تواند به مخاطب ارزش دهید و او با دانستن ارزش شما و خدمات شما به سراغ سایت یا اپ شما بیاید مرتبا… یعنی مشتری را بکشید داخل؛ نه اینکه با تبلیغات مفصل و کمپین های بزرگ مرتبا مجبور به سر و صدا در رسانه ها شوید… که این می شود مورد آخری که بیان شد یعنی بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) که من خودم شخصا خیلی آن را مفید می دانم مخصوصا اگر به خدمات و محصولات خود ایمان دارید و کیفیت بالای کار شما می تواند به مردم اثبات شود… چون دیگر نیازی به هزینه سنگین برای کمپین های تبلیغاتی نخواهد بود… لااقل نه زیاد.. شاید سالی یکبار… آن هم اگر بودجه کافی داشتید. نتیجه اینکه، با همین دسته بندی نیز دیدید که ما برای این مورد که فروشگاه اینترنتی بود توانستیم از تمامی این موارد استفاده کنیم… پس اینها تضاد و تناقضی با هم ندارند لزوما… ولی برای هر بیزینسی فرق می کند… و همه این روش های بازاریابی آنلاین /  دیجیتال برای هر کسب و کاری ممکن است موثر و کارساز نباشد!

 

بهبود کسب و کارها به کمک آنلاین مارکتینگ

 

در اینجا می خواهم 10 تا از دلایلی که چرا باید از آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار خود استفاده کنید را بیان نمایم، و اینکه چگونه با چه روشی این کار را انجام دهید:

  1. فرصت مساوی برای تمامی کسب و کارها: مثلا می توانید از اینستاگرام یا لینکداین استفاده کنید… که برای همه یکسان است تقریبا… و فرقی ندارد که چقدر پول دار یا کهنه کار باشید… بلکه فرصت یکسانی برای دیده شدن وجود دارد.
  2. بصرفه بودن مارکتینگ بدون هزینه های اضافی: مثلا می توانید با یک دامنه دات آی آر 7 هزار تومانی برای یکسال، و ماهیانه یک سرور 16 هزار تومانی کار خود را آغاز نمایید و یک سایت زیبا برای کار خود طراحی کنید و کم کم برای امکانات بیشتر هر چقدر که پول داشتید و برای شما بصرفه بود هزینه کنید.
  3. نرخ تبدیل بهتر: در دیجیتال مارکتینگ نسبت به سایر حالت های مارکتینگ و تبلیغات، نرخ تبدیل بهتر و بالاتر می تواند باشد. مثلا اگر یک لندینگ پیج خوب برای مشتری های خود بسازید و سپس آنها را به محصول خود هدایت کنید نرخ تبدیل بالاتر می تواند برود، مانند این صفحه که خودم به تجربه دیدم که نرخ تبدیل فروش کتابم را افزایش داد: https://2018marketing.com/ebook100
  4. افزایش درآمد: مثلا با استفاده از ایمیل مارکتینگ و کانال هایی که در شبکه های اجتماعی می توانید بسازید، هم به افراد بیشتری دسترسی خواهید داشت و هم با فالوآپ های مناسب و محتوای جذاب می توانید نرخ تبدیل را افزایش دهید که در نهایت منجر به فروش بیشتر و درآمد بیشتر برای کسب و کار شما خواهد شد.
  5. مخاطب هدف را تارگت قرار دادن: دیجیتال مارکتینگ می تواند بهترین راه برای مورد هدف قرار دادن مخاطبان مورد نظر می باشد. مثلا شما با استفاده از ایمیل مارکتینگ یا سامانه پیامکی می توانید دقیقا سگمنت مورد نظر خود را برایشان پیام ارسال کنید تا به آفر های شما توجه نمایند.
  6. کمک به موبایل مارکتینگ: شما با طراحی سایت های موبایل-فرندلی و کاملا موبایل ریسپانسیو می توانید به موبایل مارکتینگ بیزینس خود کمک کنید. این روز ها هم دیده ایم که تقاضای زیادی مبنی بر ساخت اپ و سایت به صورت همزمان وجود دارد. اگر سایت وردپرس می سازید می توانید از همان ابتدا آن را به یک اپ نیتیو یا وب ویو برای اندروید یا آی او اس نیز تبدیل گردانید تا هر دو همزمان با هم رشد و توسعه پیدا کنند.
  7. اعتبار و سابقه برند را افزایش دادن: شما می توانید به کمک دیجیتال مارکتینگ اعتبار و سابقه خوبی برای برند خود بسازید و مرتبا روی آن کار کنید و آن را افزایش دهید. مثلا سعی کنید هر روز یا هر هفته به سایت و شبکه های اجتماعی خود محتوای غنی بیافزایید و مخاطبین را جذب کنید و به آنها ارزش بدهید… مطالب رایگان.. محتوای رایگان… با اهداف درست و دقیق… این روش برند شما را تقویت می نماید و اگر سئو شده باشد و در گوگل نیز بالا بیایید این نیز یک اعتبار خوبی به سایت و برند شما می دهد.
  8. اینفلوئنسر مارکتینگ: مثلا به کمک اینفلوئنسرهای اینستاگرام یا لینکداین می توانید محصولات و خدمات مورد نظر خود را به گوش میلیون ها نفر برسانید. اصلا نیازی نیست که فرد مورد نظر شما سلبریتی باشد و کلی به وی پول بدهید… بلکه با انتخاب مثلا 20 الی 30 تا از اینفلوئنسر های خوب می توانید با هزینه بسیار کمتری پروداکت مورد نظر خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ نمایید.
  9. تاثیر گذاشتن بر روی خریداران: شما می توانید با کال-تو-اکشن های مناسب خریداران را دعوت به خرید آیتم های مورد نظر خود به شکل مناسب و با نرخ تبدیل بالا نمایید. مثلا می توانید در انتهای مقالات خود لینک بدهید به صفحه خدمات خود، همانند کاری که ما در همین صفحه الان انجام دادیم.
  10. داشتن خروجی ها و نتایج قابل اندازه گیری: به کمک ابزارهای مختلف در دیجیتال مارکتینگ می توانید خروجی ها و نتایج را اندازه گیری نمایید، مانند گوگل آنالیتیکس و ابزارهای پیشرفته تر…

بهبود کسب و کارها به کمک آنلاین مارکتینگ

لطفا خدمات دیجیتال مارکتینگ ما را مشاهده نمایید و در صورت تمایل با ما تماس حاصل فرمایید:

https://californium.ir/services

 

سوالات متداول (FAQ):

چرا باید از متخصصین و مشاورین دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

تقریبا همه بیزینس های آنلاین و آفلاین، حتی کارهای فرهنگی که هدفشان کسب درآمد و پول نیست می توانند از آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند تا سریعتر و بهتر به اهدافشان برسند. بنابراین یادگیری دیجیتال مارکتینگ امر مهمی است که یا خود شما باید آن را بیاموزید و از آن بهره مند شوید، یا از مشاوره و تخصص افرادی که تجربه و مهارت زیادی در این زمینه ها دارند استفاده کنید…

چگونه دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها کمک می کند؟

آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ می تواند به بیزینس های مختلف کمک نماید تا با کمک تکنولوژی و اینترنت، از طریق سایت و اپلیکیشن و شبکه های اجتماعی و … به وسیله ابزارهای قدرتمند و هوشمند کسب و کارهای سنتی و مدرن کم کم رشد و توسعه پیدا کنند و سریعتر و بهتر به اهداف مالی و غیر مالی خود برسند…

چرا و چگونه باید از دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

در اینجا 10 تا از علت هایی که چرا باید از آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ برای بیزینس خود استفاده کنید را بیان نمودیم، و اینکه چگونه با چه شیوه ای آن را انجام دهید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *